vineri, 30 aprilie 2010

Articol de 1 Mai

Caut pe net ceva să mă inspire pentru articolul ăsta. Găsesc un anunţ : "Nu ştii ce să faci de 1 Mai? Vino singur, sau cu gaşca ta de prieteni la Costineşti în perioada 30-2 mai! Îţi propunem 3 zile nebune în care vei participa la filmări alături de vedete, vei avea muzica folk live, grătar, karaoke, concursuri, premii, surprize, foc de tabăra." Wow, o droaie de activităţi recreative pentru a celebra 1 Mai!... Cam aşa ar trebui sa sune articolul, să scriu despre unde să mergem, ce să facem…. Am să încep prin a vă spune că ziua în sine a fost decretată ca Ziua Internaţională a muncii în 1889 în Chicago iar cu timpul a devenit sărbătoarea muncii în majoritatea ţărilor lumii. Căpătand amploarea pe măsură, autorităţile au hotărât ca această zi să fie LIBERĂ! Încerc să-mi amintesc cum era pe vremea lu’ răposatu’ de 1 Mai însă ce-mi vin în minte sunt frânturi de amintiri legate de 23 August…hehe. Să vedem ce zice mama…o sun: "Săru’mana, Auzi tu mai ţii minte cum era de 1 Mai, pe vremuri?", întreb eu,-"Da, era zi de meeting-uri, zice ea, ne scotea la manifestaţii…", "Cum, şi nu ieşeaţi nicăieri, la o iarbă verde, un grătar, la o vamă veche?" fac eu pe mirata, "Daa, uite acum! exclamă ea, poate să ne iasă ideea asta din cap! Noi nu ştiam cum să plecăm mai repede ca să ajungem acasă…!". Aha, deci care va sa zică, oamenii dădeau bir cu fugiţii la casele lor după ce trei ore aşteptau cu steguleţele în mână şi soarele în cap să se întample ceva. Cei mai şmecheri se făceau că le este rău şi erau scuzaţi, ceilalţi se alegeau cu o semi-insolatie tratabilă cu două zile de aspirină…. Să vedem varianta îmbunătăţită de azi…..nu prea ştiu ce sa fac aşa că dau curs anunţului cu care am început: mi se propun trei zile nebune, deci nu prea bune, în care voi participa la filmări alături de vedete (cu bold şi font mai mare, ca să ştie omul ca n’are d’aface cu nu ştiu ce pseudo-chestie deghizată în vedetă). Şi cum anume voi participa la filmări? În calitate de rol secundar, imediat lângă vedetă, cu care mă voi poza, eventual să-i zâmbesc şi să-mi zâmbească, să-i strâng mâna şi să-i şoptesc "Mă cheamă Daa.a…na…". Aşş...poate ca umplutură pe platoul improvizat din nisip, asta dacă ajung să-mi văd măcar freza printre sutele de înghesuţi. Să vedem mai departe: vei avea muzica folk live…aha, ok, o voi avea în imediata apropiere a scenei, unde mă voi afla, alături de vedeta zâmbăreaţă cu dinţii albi şi ochelari de soare şi cântereţii ne vor cânta: "Măi haiduc…"…., A... nuuu....că biletul costă, cum?!, păi daaa...intrarea e min. 20ron, dacă vrei şi în faţă, vino mai devreme. Mda, altceva? Grătar…ah…îmi plouă deja în gură gândindu-mă la doi mititei şi o bere….stai un pic, am zis că vei avea grătarul, nu şi micii, crenvuştii, hălcile de carne…alea vin când îţi piere pofta şi ca să ajungi acolo îmi pierd şi locul din faţă şi pe vedetă….:( Karaoke...de mult voiam să-i spun mamei că a făcut o mare greşeală că nu m-a dat de mică la şcoala de canto…numai eu ştiu ce talent am…să vă arăt…dar de ce lumea îşi astupă urechile? Aaa...cred că folkist-ul ăla a dat cu mucii în cheia muzicală… Concursuri, premii surprize…şi foc de tabară….deci toate în acelaşi timp e ideal, exact ce-mi doream, să stau la mare, pe plajă participând la filmări alături de vedete, muzica să cânte, micii sa curgă, noi să cântam cu totii, focul să ardă si surprizăăăă….mă trezesc…cu o mica durere de cap că scriu articolul pe terasă şi e cam soare, oare o-i fi făcut insolatie…să iau două aspirine.... Aşa că indiferent ce alegeţi: iarbă verde, grătar, vama veche, stat în casă, nu uitaţi săăă…staţi puţin, sună telefonul trebuie să răspund: e frate-miu, îl intreb: "Auzi tu cum sărbătoresti 1 Mai anul ăsta?", "1 Mai, când pică asta?"…"hmmm, Sâmbăta asta...", zic. "Mă duc la cumpărături că m-a pus Diana să-i iau o tonă de lucruri"… deci, orice planuri aveti, nu vă enervaţi prea tare şi zâmbiţi :). Vinee, vinee Priiimăvaraa, 1 Mai în toată ţaraaaa…floricele pe câmpiiii….destul am batut câmpii, restul ţine de vremea de afară, dispoziţie şi improvizaţie. Salutare!

Niciun comentariu: